4.24.2015

3x book club babes.

Hörrni vad längesen det var jag visade vad min bokklubb + jag haft för oss. Det ändrar vi på NU!

I februari sågs vi hemma hos Alexandra för att diskutera, hm, vilken var det nu igen, just det Beckomberga av Sara Stridsberg. Den gillade vi skarpt!! Jag var sen dit, så när jag kom fram stod det en så himla god soppa på bordet och väntade på mig! Som Alex & gänget hade lagat alltså. Så gott så fint så lyxigt


Madde & jag la beslag på vinboxen. Vi drack kanske halva mellan oss två hehe ops :')

Det var fortfarande mörk deppig vinter utanför fönstret och alla mina bilder blev gryniga. Madde försökte lära mig hur jag skulle ändra min kameras olika inställningar men jag fattade inte så mycket, kanske inte skulle ha njutit så mkt av *förfriskningarna* hehe

Ändå ganska mysig vinterbild på Maria. Fast nä vad är det jag säger vintern är ej mysig fy fan

2st gullisar aka Andrea + Sara. Äh nu lämnar vi februari 2015 where it belongs: i arkivet!!

Så dimper vi ner i mitten av mars hemma hos Floran istället. En månad senare & kvällsljuset var redan mycket mildare thank god. Den här gången hade vi läst Ru av Kim Thúy. Vi gillade den överlag, men inte lika mycket som de böcker vi läst tillsammans tidigare.

Hanna + Sara lyssnade intensivt ändå! så klart

Det gjorde Andrea också :)

Alex hade med sig Mozartkulor!! så himla goda, hörde knappt vad som sas om boken över mitt eget mozartglufsande :)))

Alltså aw ♥ Flora hade skrivit en text om oss som hon skämdes lite över när vi fick höra den

Men Sara läste upp den för oss ändå och den var så himla gullig och pricksäker. Vi gillade den!! nästan lika mycket som vi gillar Flora herself :')

Hanna & jag kom på (efter några timmar så där) att vi var matching twins i våra Primarktröjor. Exakt samma modell & allt!! ändå liite sjukt!? oddsen för det osv!

Och så kommer vi äntligen fram till aprilträffen. Den var igår! Jag mötte upp Maria vid Gullmars för att samåka till Alex. Maria var inte helt klar med boken, så hon läste…

och läste…

… och läste. Hela vägen dit! Coolare hetsläsare får en ju leta efter.

Andrea kom samtidigt som oss & var supervårig med glass. Jag började bara skrika osammanhängande när jag såg henne?? Hade inte sett henne på en dryg månad och det kändes som kanske 11 år. Så ja det var skönt att få träffa'na igen ÅHH GILLAR MINA BOKISAR SÅPASS MKT OKEJ

Alex hade jobbat övertid så vi kom till henne före henne. hehe. Det passade ju oss bra för 1) maria fick stressläsa lite mer 2) andrea fick äta sin glass och 3) jag fick fota dem när de var så här balla + snygga waitin girls

Så kom Alexandra! Äntligen!! :') Det var så himla vårigt att vi styrde stegen mot hennes innergård - kolla ba så fin!! Alla 4 stannade upp i flera minuter och ba' stirrade upp på denna vy. Samt fotade. typ mycket. typ jättejättemycket

Så kom Madde jaaaa! & så var vår bokcirkel komplett för just den här sammankomsten. Vi saknade de andra så klart, men de är borta i London alla tre (!!) så det är inte jättesynd om dem då'ra mvh not_jelly_at_all_90

Vi hade läst Chimamanda Ngozi Adichies debutroman Lila hibiskus! Den gillade vi allihopa också, så den fick det mycket förnämliga snittbetyget 3,9 (det är Alex som är så gullig och lägger ihop & räknar ut sånt). Och så tog jag med det godaste som finns: ginger beer! skare va så skare va

Hele lille gänget ♥

Efter någon timme började solen gå ner och temperaturen sjunka, så när underarmshuden knottrade sig på oss bar vi tillbaka alla möbler och tomma ölflaskor med oss in.

Väl inne i värmen valde vi nästa månads bok! Det gör vi genom att sätta ett streck vid tre titlar var på en lista över alla böcker vi vill läsa (som Alexandra har sammanställt i sin bokklubbs-bok). När alla har satt sina tre streck så vinner den med flest markeringar helt enkelt. Efter det slurpade vi i oss det sista av ginger beeren och så diskuterade vi tv-serier vi gillar, hur man läser poesi egentligen, seriemördare som inte fällts, sorgliga människoöden & våra sommarplaner. Vid elva tog jag & Maria tuben tillsammans och pratade om fenomenet "inte alla män". Vi delade läskiga upplevelser av när vi blivit förföljda av okända män och när män i vår närhet gjort övertramp och vi känt oss allmänt otrygga. Och sen såg jag mig omkring & kikade nervöst över axeln hela vägen hem.

5 kommentarer:

  1. älskar verkligen hela detta konceptet att mötas sådär kring en gemensam grej (dvs; bok). Skulle nog dock vara bättre på vindrickandet än läsandet, men nån måste väl ha den rollen med ;)

    SvaraRadera
  2. Jag var faktiskt och lyssnade på Sara Stridsberg för inte jättelänge sedan i Malmö. Jag har bara läst Darling River av henne men är allmänt nyfiken på Beckomberga.

    SvaraRadera
  3. Åh, har väntat på att Beckomberga ska komma ut på pocket, och nu fanns den så idag köpte jag den!

    SvaraRadera
  4. åhh älskar det här inlägget älskar bokklubben älskar dig <333

    SvaraRadera