11.26.2015

nanowrimo på drop coffee

För ett gäng vardagseftermiddagar sen mötte jag upp Yrsa! Vi skulle peppa NaNoWriMos andra vecka + bli kaffestissiga & textkötta tillsammans.

Efter nästan ingen tid alls joinade Alex + Alex macka oss! Hurra! Hon hade uppsats att skriva så det passade bra att kombinera hennes plugg + mitt nanowrimo-skriv + Yrsas plugg/nanowrimo.

Här på Drop Coffee satt vi! Vi tänkte som ett litet miljöombyte efter våra intensiva Cofficedagar hehe :))

Vi plitade och pluggade och påtårade ett par timmar.

Tills Lollo kom! Med nya fina tjugolappar till på köpet!

Då tog vi en skrivpaus och pratade ikapp oss från sist vi setts. Jennifer hade precis bokat The Cursed Child åt mä' (ska se den med ett gäng gullon i London i sommar!) så jag berättade allt jag visste om den. Lollo berättade om när hon bodde i UK i några månader och vi började bildgoogla Harry Pottriga locations och dånade över flerhundraåriga slott. Yrsa skulle precis åka till San Fran så vi peppade inför det! och jag och Alex ba... jo... vi måste kanske ha vår Screamkväll del två någon gång snart hehe var 3 mån sen den första mvh 2 gurls who skyndar mkt mkt långsamt :DD

Och sen va're bara att bege sig åter till koncentrationen! Vi skrev skrev skrev tills Drop stängde. Då samlade vårt gäng ihop sig och knatade genom lövhögar till Medis & English Shop för att köpa Irn Bru.

Fast det var helt slut! Vi blev superbesvikna, men var så här golliga ☝ ändå. Vi gick på Pocketshop istället där Yrsa köpte reslitteratur och sen gav vi varandra hårda avskedskramar i kylan utanför tuben.

& jag åkte hem till Nybohov & skrev vidare & glömde äta middag för att jag var så inne i textutvecklingen, så uppe i varv. Hade fångat min berättelses momentum och vågade inte släppa taget, inte för ett ögonblick ens.

12 kommentarer:

  1. men åh vad fint att du skrev så mkt <3 har precis börjat komma tillbaks till skrivlusten igen - fick ju världens svacka mitt i himla nanowrimo. så kanske köttar nu mot slutet hehe <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. vill så gärna höra hur det gått för dig! <3 för mig har det... ehh... helt avstannat. verkligen SÅ ledsen över detta, men ändå, fick ihop runt 36 000 ord. så det plus vad jag skrivit innan är nästan 60 000! känns ändå lagom romanlängd, nu är det bara redigeringen som återstår!

      Radera
  2. men åhhh vad jäkla fint det var!!!!! nästa vecka igen!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaaaa det var finfint! och yeah yeah wow wow imörrn!! <3

      Radera
  3. älskar skrivflow!!! hade det typ i förrgår och litegrann igår men idag helstopp. ligger på drygt 42000 och är livrädd att jag inte hinner klart. åker dessutom till san diego idag och *festar* i några dagar :((( prestationsångest

    SvaraRadera
    Svar
    1. alltså det är ca det bäst!! hehe, jag hann inte klart buhu </3 hur har det gått för dig i nanowrimo? ps san diego ser HELT FAB ut!!!! var nära att min familj flyttade dit en sväng när jag var 11, men så blev det inte av & nu när jag ser dina bilder snyftar jag högt åt detta sorgliga faktum hehe

      Radera
  4. fy va myziggggt
    vill också ha skrivflow! Heja dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaaa! love it when that happens liksom! hoppas du få're snart + tack för peppen!!

      Radera
  5. Ååh, ska också se The Cursed Child nästa sommar! Längtar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAAA vad kul!! vilket datum fick du? jag tror vi var den 29:e juli (men kan minnas fel hehe)!

      Radera
    2. Vi fick biljetter till den 24:e och 25:e augusti! Så du får ge ditt expertutlåtande när du sett :D

      Radera
  6. Hahah vilka härliga prickar ni är!

    SvaraRadera