2.09.2016

alex & yrsa & femtopia & scream 2

För ett knippe veckor sedan var jag på skrivdejt med Yrsa & Alex. Vi testade Femtopia vid Hornstull för första gången!

Femtopia är ett veganskt & feministiskt café där de t.ex hänger sånt härnt fint ☝ vid ingången

Vi satt längelänge och skrev & pluggade. Samt köpte havremjölkskaffe, mackor OCH VEGANSKA BAKVERK aaaaah!!! Jag tog en mjuk pepparkaka och Alex en kladdkakehistoria med chili i. Smakade ofc av varandras utan att fråga hehe. Vi konstaterade att den en själv valt var godast - score när det händer ändå!

Yrsababe under skrivpaus! Vi diskuterade tv-serier t.ex. Narcos True Detective Breaking Bad och fejkfeminism (jag använde mitt praktexempel ur True Detective säsong 2 när Vince Vaughn ba "you're a lady cop right?" och bara lilla-gumman-klappa-på-huvudet-förklarar för Rachel McAdams att han inteee meeeenade deeet som ngt sexistiskt!!! Utan som en KOMPLIMANG!!! haha så är det Rachels karaktär som verkar "hispig" och paranoid eftersom hon gjorde en feministisk tolkning and Vince shut that shit down ORKAR INTE ps förlåt för sidospår kommer bara inte över't!! kram ds)

Ja JA! I alla fall. Vår bokklubb var mitt uppe i läsningen av Lena Anderssons Utan personligt ansvar och Yrsa läste upp Nanna Johanssons briljanta inlägg om Roy Andersson medan Alex & jag frustade av skratt. Naw lella gbn asså

Japp sen skulle Yrsa på en spelning och baby Al bjöd hem mig till sig! Hon lagade mat åt mig medan vi turades om att spela låtar från hennes Spotify. Mycket "den här tror jag du skulle gilla" och "detta är min minst skämmiga åttiotalshit" och "det här är min favvo-Justin Bieber-låt!!". Alex mamma kom och satte sig bredvid mig vid köksbordet och visade mig bilder från stället de brukar vintersemestra i. I bakgrunden hördes fräset från Alex stekpanna och jullåtar av New Kids on the Block DET VAR SÅ JÄVLA FKN MYSIGT önskar jag var där nu!! När maten var klar dukade vi i vardagsrummet och så bänkade vi oss alla tre framför Scream 2. Fint som fakkin nasty-ass snus var det.

ps TACK för all fab respons om Myller!!! Julia och jag kunde inte bli gladare. Så fint att få så mycket stöd. Vi är fett pepp på att visa er mer! Det kom in ett par frågor och jag lovar: jag uppdaterar er inom en snar framtid med mer info. Ni är bäst TACK TACK TACK ♡.

2 kommentarer:

  1. Verkar som ett himla najs café! Vill också vara i Stockholm.

    SvaraRadera
  2. det mentala "tjohoet" när man ser att du dängt upp ett nytt inlägg <3 <3

    SvaraRadera