5.17.2016

sista timmarna i london & första stunden i nottingham

Jag har bott i England i över en vecka! HUR SJUKT! Så väldigt. Kameran fick hänga och dunsa mot min höft den sista heldagen jag hade i London, nämligen i torsdags.


Hej hej från en fuktig! Det var 24 grader varmt och 99% luftfuktighet i London i torsdags. NITTIONIO. Alla små bebisfjun på mitt huvud rullade uppåt eller pekade rakt utåt. Mitt öonbrynssmink blev en fuktig liten klump i makeupväskan. När jag klev från heltäckningsmattan till stengolvet lämnade mina fötter blöta avtryck. Ja ni hör ju.

Häpp häpp inget att hänga läpp över heller. Jag bodde hos mina kompisar Madhia, Claire & Hannah och jag var den enda som var i lägenheten. Så jag gick till denna mini market, köpte crumpets, jordnötssmör och en kolossal mango för £1 och intog denna brakfrukost i deras vildvuxna back garden.

Sakta sakta såsade jag iväg. Såna här blommor! Smäller av! Vad är det för några jag vill ha dem överallt

Hit tog jag mig! Till museumkvarteret. Natural History Museum hann jag med redan på tisdagen, så nu ville jag beta av de andra två - som alltså var V&A samt Science Museum. Fun fact när jag bodde i West Kensington promenerade jag hit minst en gång i veckan :)) För att jag älskar dessa tre museum. Så. Jäkla. Mycket :))))

Först ut: V&A. Hit brukar jag, pappa & min lillebror alltidalltid åka när vi är i London samtidigt. Jag är så ooootrooooligt intresserad av *vad som är quintessentially british* så finns det montrar med sådant här ☝ JAG MENAR!!! *brb jizzed in me pantz*

Sådana här kartor hänger i gångarna under jorden som länkar samman alla museer. En kan ju få hjärtsnörp för mindre så himla himla fina

Älskar älskar Science Museum, det glöms lite bort (eller i alla fall av mig) då de andra två är så stora dragplåster. Men vetenskapsmuseet levererar så sjukt mycket intressant. I rymdenavdelningen finns tex en monter där man får lära sig hur astronauter bajsar ombord på rymdskepp, på tredje våningen finns montrar med medicinering som användes under andra världskriget och i framtidendelen finns en vanlig ansiktsavgjutnig och bredvid den en som inte alls syns!! för att den är gjord av jordens svartaste svart, vantablack. obs obs blev tipsad av en läsare om vantablack så det var helt sjukt stort att få se det i verkligheten obs.

Museum alltså. Så mycket gratis information på en plats. Blir knäpp av att tänka på hur mycket kunskap som finns inom dessa väggar.

Jag tubade tillbaka till lägenheten och tog på ett nytt lager (fuktig) deo samt blev vettskrämd av Claire när hon hoppade fram i slutet av korridoren, jag som trott att jag var ensam hemma. Vi två knallade gatan ner till The Rose och drack Kronenbourg i deras ölträdgård. Sedan köpte vi Sainsburyspizza, brände den nästan men knaprade ändå i oss den framför House of Cards och hemligheter i hennes säng tills vi båda däckade.

Morgonen efter skulle vi båda resa, samtidigt dessutom! Fast i olika riktningar. Hon till Oxford, och jag till Victoria. Så jag vinkade hejdå till Claire, och hejdå till London. För den här gången i alla fall.

En vidrig bussfärd och några timmar senare var jag här! I Nottingham.


Med fina fina Jennifer.


Den här röda tegelstensstaden är alltså mitt hem nu. VA! Förstår ni vad knäppt. Det är inte längre planer i facebookmeddelanden eller packlistor i anteckningsböcker eller påminnelser i en mobil. Det är här, nu. Det är verkligt. Jag kan sträcka ut handen och ta på det.

6 kommentarer:

  1. alltså detta! får gåshud. SÅ FINT.

    SvaraRadera
  2. SÅ JÄVLA MKT PIRR I MAGEN AV ATT LÄSA DETTA CHRISS DU ÄR SÅ COOL

    SvaraRadera
  3. Jag är så AVUNDSJUK på dig som sett vantablack på riktigt. Det är typ det häftigaste jag vet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. men visst!? du får ta dig till science museum om du är i london någon gång! masken i vantablack är liten, som en bakpotatis ungefär, men LOVAR det är så värt det att se/stå och stirra på den irl!! verkligen verkligen topp tio häftigaste grejer jag sett

      Radera
  4. Assååååååå så himla fint vill vara hos dig nu och det är ej okej att det där är deras hus orkar inte får så mycket brit-craving nu att jag går av. <33333

    SvaraRadera
  5. ahhhhhh <3 <3 <3 <3 tänk att du bor där!!!

    SvaraRadera