6.13.2016

vegan tasting dinner en måndag i maj



För tre veckor sedan fick jag följa med Waffles & Jennifer på långpromenad. Det var så jävla kvavt. Jaja gu vad jag tjatar men HELT ÄRLIGT. Som när en lyfter av locket på kokande pasta och det är så undertryckt att ansiktsporerna ba öppnas poff poff poff. SÅ kvavt vare. Jag förvandlades till mitt alterego Betty... Sweaty Betty. HAHA KUL SKÄMT NOT ok låtsas som om jag inte sa nåt bara ra GÖR DET!!

Våfflis skulle till veterinären i alla fall. Här väntade vi snällt på Jennifer när hon handlade kall läsk, ändå nödvändigt en sån kvalmig dag ja livsviktigt till och med!!


Efter veterinärbesöket tog vi bussen hem, la på nya lager deo och begav oss ut i Sneintonskymningen.

Vi promenerade in till stadsdelen Hockley till Jam Café, som hade vegansk afton!

Jennifer & jag lusläste menyn och sprängfylldes av förväntan.

Nat däremot var fylld av aggressioner, hehe. Obs det var mest för att vi skulle få äta av den goda maten medan han tvingades jobba :DD

Inte kan jag mycket om mat men detta var tex efterrätten gjord på kokos & ananas och det jag kan om den är att: den var god!!! Det får summera hela femrättersmenyn lite snopet kanske men nåt som är ännu sämre än min matkunskap är mina matfotoskills, hehe. mvh *47 suddiga matbilder på SD-kortet*

Efter maten såg vi på gulliga videor som Jennifers mamma skickat på hennes katter i Sverige. Så himla cute sak att göra. Alla fick kolla! Och lyssna, också viktigt tyckte Nat.

Vi gick hem inte bara mätta och belåtna utan helt sprittliga av upprymdhet. Några små droppar började falla och jag frågade Jempa om hon inte ville gå under mitt paraply, men hon svarade: "Äh, det behövs inte. Det kan vara rätt så skönt att bli regnad på ibland." Och det har hon ju helt helt rätt i.

1 kommentar: